02 Februari 2010

Ayah pengerusi LANDAS Langkawi kembali ke rahmatullah


Pada 28hb. February yang lepas lebih kurang pukul 7.30 pagi saya telah kehilngan orang yang paling banyak berjasa kepada saya. Pemergian ayah sungguh tidak di sangka-sangka kerana pada malam sebelum kematiannya, ayah telah bebual dengan anak-anak saya. Saya pada ketika itu baru sahaja melayari web site Air Asia kerana meneliti tambangan penerbangan dari Langkawi ke Kuching.Kami sekeluarga bercadang balik kampung untuk menziarahi ayah pada 1hb Januari 2010.Namun Allah lebih mengetahui apabila pada pagi 28hb, lebih kurang pukul 7.30 pagi saya telah di hubungi oleh anak saudara tentang perkhabaran yang ayah telah di jemput oleh Allah SWT.Saya menjadi tak ketahuan kerana terkejut.Tanpa berlengah saya segera menghubungi JAIS Sri Aman memohon bantuan untuk menguruskan jenazah ayah.Kesemua urusan jenazah di uruskan oleh JAIS kerana kami dari kalangan saudara baru. Alhamdulillah dengan izin Allah semuanya berjalan lancar.Kerana jarak yang terlalu jauh kami sekeluarga tidak dapat menatap wajah ayah buat kali yang terakhir.Kami hanya sampai di Sri Aman pada 29hb dan hanya sempat berdoa di kubur ayah. Semoga Allah melapangkan dan menerangi alam kuburnya.Jasa ayah tidak akan terbalas.

0 comments:

Catat Ulasan