12 Julai 2011

AKTIVIS LANDAS TERUS TABUR BAKTI

Bekas platik yang telah dijadikan tempat mengisi gam sebelum di hidu
Remaja yang berkeliaran lewat pukul 3 pagi kami temui di lokasi menghidu gam
Lelaki berbaju jean telah nampak tanda-tanda kerosakan pada fizikal akibat dari menghidu gam

Aktivis LANDAS mendekati remaja perempuan berumur 16 tahun yang tidak lagi bersekolah sedang menunggu adiknya yang berumur 15 tahun yang di katakan di bawa oleh remaja lelaki entah ke mana.
Rumah kayu yang tidak berpenghuni di jadikan tempat melepak dan menghidu gam dan dadah oleh remaja di bawah lingkungan umur 20 tahun ke bawah

Lokasi yang terletak di kawasan laluan orang ramai menyebabkan kawasan ini di ketahui oleh penduduk kampung.Pada suatu malam sewaktu saya mehu menjemput anak balik dari tuisyen di sekolah saya meredah beberapa kawasan yang jarang saya lalui.Sewaktu saya melalui kawasan ini saya ternampak dua orang remaja wanita bersama beberapa remaja lelaki yang lepak di atas batang paip konkrit.Agak rasa gerun apabila hampir sampai di tempat remaja ini memandangkan saya seorang diri pada ketika itu.Saya hanya sempat memerhati seketika sambil memperlahankan motosikal.

Dua hari kemudia saya dan beberapa teman LANDAS datang lagi ke tempat ini.Kali ini kami datang seramai tujuh orang.kami datang dalam lingkungan pukul dua pagi.Sewaktu kami sampai kami dapati dua orang remaja lelaki sedang menghidu gam manakala seorang remaja perempuan sedang memrhatikan mereka.Saya dan rakan terus menghampiri mereka.Sewaktu kami berbual dan mahu mendapatkan beberapa maklumat tentang aktiviti mereka di dapati ramai remaja yang lalu lalang dan masuk ke rumah usang ini.Saya menghampiri remaja wanita tersebut untuk mendapatkan beberapa rahsia.Remaja tersebut mengajak kami memasuki rumah tersebut untuk mendapatkan rahsia yang lebih lengkap.Sebaik sahaja memasuki rumah tersebut kami dapati plastik bekas gam berselerakan.kami juga di fahamkan bahawa remaja tersebut juga menghisap dadah.

Pagi tadi dalam pukul 10 pagi saya saya datang ke pejabat Narkotik bagi mendapatkan bantuan.Apabila di adukan tentang apa yang ada di sana rupanya mereka memang telah sedia maklum akan tempat tersebut.mereka gagal menangkap para penagih tersebut kerana di katakan penagih melarikan diri sebaik sahaja pihak berkuasa sampai.saya sempat memberikan pandangan bagaimana cara menangkap dan mendapatkan para penagih tersebut.

Insya Allah kami akan terus menjejaki dan membantu anak bangsa serta agensi kerajaan dalam usaha menyelamatkan orang Islam yang masih hanyut dalam angin dunia.

0 comments:

Catat Ulasan