22 Mei 2010

DAKWAH KEPADA PEMILIK KARAOKE



Setelah berbagai usaha di lakukan untuk menghalang pengusaha karaoke dari terus ingkar kepada undang-undang PBT gagal, saya menukar pendekatan dengan memperkenalkan Islam kepada pemilik karaoke ini. Pemilik asal karaoke ini telah meninggal dunia yang juga merupakan abang kepada pemilik sekarang. Beliau berasal dari Pulau Pinang.
Pada awalnya saya bertanya apakah agamanya dan bagaimanakah pegangan agama Budha. Setelah beliau selesai menceritakan apakah itu Budha saya pula menerangkan apakah itu Islam.Beliau merasa selesa dengan Islam yang saya terangkan.Insya Allah saya akan mendapatkan buku-buku bacaan yang ringan tentang Islam sebagai permulaan untuk beliau mengenali Islam.Langkah seterusnya ialah saya akan mengajak beberapa orang sahabat dari kaum Tiong hua yang telah memeluk agama Islam untuk mendekati beliau. Semoga Allah memberikan taufik dan hidayah kepada beliau.







0 comments:

Catat Ulasan